wtorek, 8 września 2009

Język francuski - od czego zacząć?

Odkąd pamiętam język francuski wydawał mi się atrakcyjny. Conajmniej ładnie brzmi. Nigdy jednak nie miałem okazji go się uczyć.
Wczoraj postanowiłem coś z tym zrobić, tj. najpierw spróbować we własnym zakresie liznąć chociaż podstawy. A jeżeli starczy mi zapału pójść na jakiś kurs.

Dodatkowym atutem jest fakt, że gram w Enemy Territory na francuskim serwerze, gdzie co prawda głównie się strzela, ale też można zamienić z Francuzami parę słów. Jeżeli ktoś byłby zainteresowany, polecam serwer xinul.org. Mam nadzieję, że później starczy mi zapału na poszukanie i spróbowanie swoich sił w inne gry, dzięki którym będę mógł mieć nieco większą styczność z językiem francuskim.

Idealnie byłoby gdybym znalazł darmowe kursy języka francuskiego online - tak aby nauczyć się podstawowych zwrotów, słówek, podstaw gramatyki. Następnie chciałbym nawiązać kontakt ze społecznością ludzi uczących się francuskiego. Potem w zależności od tego jak będzie mi szło spróbować swoich sił z artykułami w języku francuskim, byś może też spróbować swoich sił w jakąś bardziej ambitną grę online i nawiązać trochę kontaktów.
Równolegle też zacząć jakiś "prawdziwy" kurs - tak aby nayczyć się akcentu, wymowy.Jak wyjdzie, okaże się niedługo :)

To na razie tyle słowem wstępu.

2 komentarze:

  1. Ja naukę języka francuskiego zaczynałam od zapisania się na kurs w https://lincoln.edu.pl/warszawa/jezyk-francuski i to był najlepszy wybór jakiego mogłam dokonać. Jak dla mnie nauka języka francuskiego jest piękna sama w sobie. Polecam każdemu kto chociaż ciupkę się waha, aby spróbował swoich sił w nauce tego języka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bym przede wszystkim zaczęła od poznania gramatyki oraz słownictwa. Tak jak rozpoczyna się naukę każdego języka obcego. Do tego przydają się sprawdzone podręczniki https://www.jezykiobce.pl/s/139/podrecznik-do-francuskiego czyli tak jak powinniśmy się uczyć języków obcych.

    OdpowiedzUsuń